9 Oktober

Hej!

Jag sitter framför datorn med lite glass som jag snodde ur frysen. Vi får nästan aldrig godsaker på vardagen, och att jag skulle gå till ica som alla andra och köpa lika mycket gottis som till en hel fest är helt otänkbart. Morfar var tandläkare så... ja...

Idag har jag vandrat. Vi gick runt Trekanten och sen mälaren. Jag tror aldrig mina ben har värkt så mycket. Vi gick typ 8 km, och när vi mitt i allt skulle äta var vi så lyckliga att vi bara sjönk när på en sten. Precis när jag hade hällt upp min soppa sa en tjej till oss att resten av klassen hade fortsatt och skulle äta på en strand en bit bort. Vi gick, vi träffade Kalle (klasskamrat)som också var vilse, vi visste inte vart vi skulle, vi gick tillbaka för att fråga Spindeln (engelskalärare) om hon hade Anitas nummer, men hon sa åt oss att bara fortsätta framåt. Sara började bli sur för att vi inte hittade och Kalle hade gått ifrån oss. Det tog ett tag innan vi kom fram. Vi fick 5 minuter på oss att äta. Det är helt otroligt, det där händer i liknande form varje gång vi gör en utflykt med klassen. Men jag har vant mig så det är inte så farligt.
Sen fortsatte vi gå och kom tillslut fram till tunnelbanan. Då var vi 18 istället för 19, Emil va borta. Nån ringde honom och han hade gått med 7c. Sen väntade vi på Tvärbanan som aldrig kom för nån vagn hade gått sönder. Vi väntade i ca 20 minuter, sen hann 7c ikapp oss och vi bestämde oss att ta gröna linjen till Gamla stan och byta därifrån. Istället för tolv kom vi hem ett. Då var jag utelåst så jag fick gå upp till SS skola och låna hennes nyckel.

Imorgon är det Z- dagen, det ska bli jättekul. Vi ska göra egna hamburgare och egna hamgurgerbröd. Och kolla på film. Och så ska vi göra en egen tårta som födelsedagstårta. Egentligen hade vi tänkt göra en fest för klassen men det blev en massa strul så vi ska ha en julfest, typ. Men just nu räcker det med Z- dan.

I övermorn ska kyrkan bjuda på en enorm tårta och så ska det komma en trollkarl från tv 4. Det är sjukt faktist, kyrkan brukar inte göra sånt...:) Sara och Astrid ska med också. Hoppas jag...   :)
Sen ska vi på middag hos mormor, mof ock Kajsa. Och så är det ju Idol idag. Kul.                                              
Astrid= A (KOMPIS)
Sara=S (KOMPIS)                 + JAG                    =Z - KLUBBEN
                                                                                                                      CIAO! //L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0