6 oktober

Hallojsan Gojsan!

Nu får jag faktiskt skärpa mig. Om jag ska ha en blogg får jag faktiskt ta konsekvenserna!
Aja,detta var min dag:

1. Jag vaknar klockan halv 5 och gör ingenting en stund. Sen ville jag snacka med nån, så jag gick in till mamma som redan var vaken och snackade. Sen läste jag om en tjej som vunnit nutidstävlingen 2 år i rad, och siktar på att bli första tjej som vunnit inviduellt alla år. Schyst tjej, alltså! Jag somnade igen halv sex.
2. Jag var nära att komma sent till skolan och det var extra viktigt idag, för idag var det ju DN:s nutidstävling!
    Men jag kom i tid, Anna (No/matte-lärare) var själv lite sen. Frågorna var inte så svåra, lättast i början och svårare efter ett tag. Jag kunde en utslagsfråga. S trodde att koalan på sista grundfrågan var ett lodjur. Hon fundrade på det i 10 minuter!
3. Det blev fiskpinne till lunch, eller "Alaskafile med potatis och remoladsås", som Resturang Örngottet säger. Så heter vår matsal. Vi får vår mat från Blackeberg. Det blir fisk varje Tisdag. Buhu... Jag tycker att de borde fatta att "olika" typer av fiskpinne troligen inte är så supernyttig. Den är ju friterad.
4. Jag kom på att jag hade glömt min gympapåse. Första gången i år. Jag trodde vi började 12, så jag siktade på att hinna fram och tillbaka på en halvtimme. När jag kom tillbaka hade jag hela 5 minuter kvar innan vi började. Jag gissade på att S och A var i bibblan, gick till mitt skåp och lämnade gympapåsen. Det var då jag märkte att min påse var dyngsur. Senare märkte A att det var min tvål som läckte. Givetvis hade kläderna fått tvål på sig och de var de enda jag hade,så jag behövde ha de på sig. DET ORSAKADE DETTA:

! Jag luktade tvål.

! Det såg ut som om jag hade kissat på mig på alla möjliga ställen.

5. Jag hittade inte min nyckel så jag behövde gå till Åke (vaktis) för att hitta dem. I dessa gympakläder. Folk glodde ögona ur sig. Det tog ett tag innan jag hittade dem.
6. Jag joggade elljusspåret två varv med en tid på 32,30 minuter. Jag är alltså ganska dålig i gympa. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0