12 Oktober Studiedag

Jag... ska...till...Estland...

Det är inte sant men det är det! Jag fick reda på det igår kväll men jag har fortfarande inte smält det. Det är ju inte klokt! Precis när pappa sa att vi inte har råd att åka utomlands. Jag menar, Ollan bjuder nog inte på det, direkt... Fast det skulle ju va bra, mamma och pappa är inte rika direkt just nu och vi måste spara pengar till... en grej som jag inte får säga. Åh, jag har alltid gillat Estland. Fast jag har aldrig vart där...:)Jag vaknade imorse och trodde att jag hade drömt så jag frågade mormor som sa att det var sant!!!!!
Åh... Ollan om du läser det här så tack, tack , tack! Detta betyder så mycket för mig, du kan aldrig ana. Tack för att du valde mig.
Båda Ollans föräldrar jobbar på swedbank som varje år ordar en julgransplundring. Ollan brukar ha med sig en kompis (hon är enda barnet) och det har alltid varit jag. Men de senaste gångerna har hon valt Elli (Ollans kompis)... Det var faktist sårande ibörjan. Men det är det inte längre. Men det var ändå väldigt roligt att hon valde mig. Ok, du vill kanske veta lite mer om resan...:)
På höstlovet på onsdag kväll kl. 17 går båten. Jag vet faktist inte vad den heter, jag har inte pratat med henne sen nyheten, det känns... fel, helt enkelt. Båten stannar i Tallin (Estlands huvudstad) och så är vi där en hel dag och har kul. Hjälp, vi kommer bara ha det kul hela tiden!!! Sen åker båten hem igen och i kommer tillbaka till hamnen fredag morgon. Något i den stilen förklarade mamma iallafall... Hon har säkert glömt nåt eller sagt något fel. Åh, det ska bli så roligt!
Resten av mitt höstlov kommer bästå av att vara på Muskö (mormors och morfars landställe) och ha mysigt, (i början av lovet) och va hemma och fira halloween(i slutet)

CIAO!                                                         
//Lisa

Ps. Det var studiedag idag. Jag var hos mormor och morfar och gick en halvmil med Kajsa (deras nya hund). Så skönt det var att slippa alla tråkiga lektioner, blängelska, gympa, biologi, träslöjd...


                                                                              

                                                          
                                                   estlands flagga ( DET SKA VA VITT LÄNGST NER) 


             


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0