13 November

Hej allihopa!

Idag var det en riktigt skön morgon. Verkligen. Nästan varje morgon ser exakt likadana ut för mig. Klockan ringer, jag bryr mig inte och stänger bara av den, sen kommer mamma in och säger att jag måste gå upp, jag sjasar ut henne och 10 minuter senare är jag uppe. Jag äter lite frukost, det jag hinner och sen säger köksklockan att jag måste gå om 5 minuter. Jag tror att jag hinner, men "hinner" inte ställa in tallriken i diskmaskinen. Sen springer jag och klär på mig och håller på i badrummet och sen plötsligt har det gått en kvart och jag hinner inte gå, utan tar spårvagnen. Jag drar på mig jackan och mössan och halsduken, på väg ner skriker mamma att jag har glömt ryggsäcken och jag springer upp och hämtar den och sen... ja, det är det som ser exakt likadant ut varje gång... jag försöker få på mig ryggsäcken samtidigt som jag springer mot perrongen och halsduken flaxar runt omkring mig. Så ser min morgon ut. Men idag...

1. Det står advetsljusstakar på golvet i köket.
2. Jag var extra tidig och kunde äta i god tid. Jag hann till och med gå till skolan.
3. Det var frost på marken.

Ja, jag lovar, husen var täckta med vitt och bilarna jag gick förbi knakade för att de frös. (!)
Helt sjukt. Det kunde lika gärna vara snö.

Japp. Grattis på Första- stora - frost-dan!!      ciao!// L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0